Angst i livet

Angst og behandling

Angsten har mange ansigter og kommer i spil i forskellige steder i vores liv. Frygt er lige som glæde og eufori en naturlig del af vores system, men modsat det som vi betegner som ”positive” følelser, vil vi gøre alt for at komme ud af angstfølelsen. Der er forskellige reaktioner, som eksempelvis aggression,  at hyperventilere, tunnelsyn, åndedrætsbesvær eller en følelsesmæssig aflukning.  Din partner ser det måske som jalousi eller føler sig urimeligt meget kontrolleret. For dig er det en måde at skabe forudsigelighed og i afmagt grunden angsten for at blive forladt og angst for ikke at slå til.

 

Jalousi er angst i forklædning

Jalousi, usikkerhed og kontrol er 3 følelser der hænger sammen og som du kan arbejde med, hvis du mærker at de præger dine relationer i negativ retning.

Nogle former for angst er præget af et negativt selvbillede. Eksempelvis ”Jeg er sådan en der bliver forladt” eller ”Jeg er ikke en god elsker, så hun finder nok en anden”.

Vi har alle den indre stemme der stiller os tvivlsspørgsmål, men nogle gange får vi en så fasttømret syn på hvordan vi er og hvad vi fortjener, at det kan være svært at komme videre på egen hånd. Jeg har hjulpet mange med at få et nyt mindset og et positivt selvbillede.

Angst behandlingen er en kombination af samtaleterapi og kropsterapi og jeg anbefaler 90 min pr gang.

Jeg har personligt været gift med en soldat med PTSD og senere været behandler for en gruppe veteraner med PTSD (Post traumatisk stress syndrom)